<link href="/modules/mod_maximenuck/themes/default/css/maximenuck.php?monid=maximenuck164" rel="stylesheet" type="text/css"/>

All Stories

گزارش هیئت حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی سازمان ملل متحد در مورد جمهوری اسلامی ایران

  • همچنین مقامات علی رتبه کشور از جمله مقام رهبری،( سید علی خامنه ای)، اعضای ارشد سپاه پاسداران، نیروهای بسیج، فرماندهی نیروهای انتظامی، دادستان ها، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای شورای عالی فضای مجازی، رئیس قوه قضائیه، (رئیس قوه اجراییه)، قضات دادگاه های انقلاب و دادگاه های جزائی، مدیران زندان ها و بازداشتگاه ها، مقامات وزارت اطلاعات در این جنایات (علیه بشریت) و تخلفات مشارکت داشته اند، 
REPORT وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

متن کامل دلایل کمیته‌ی صلح نوبل به اهدای جایزه صلح سال 2023 به نرگس محمدی

"زن او برای زنان علیه تبعیض و ستم سیستماتیک مبارزه می‌کند.

"زندگی او از مبارزه زنان برای حق داشتن زندگی کامل و شرافتمندانه حمایت می‌کند. این مبارزه در سراسر ایران با آزار و اذیت، زندان، شکنجه و حتی مرگ مواجه شده است.

"آزادی"؛ او برای آزادی بیان و حق استقلال، و علیه قوانینی که زنان را ملزم می‌کند، دور از دید باشند و بدن خود را بپوشانند، مبارزه می‌کند.

nargesww12 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

سرکوب در ایران

کمیته‌ی حقیقت‌یابِ سازمان ملل در مورد سرکوب در ایران در حقیقت پاسخ و واکنش اصلی شورای حقوق بشرِ این سازمان به سرکوب خونین و بی‌رحمانه‌ی جنبش زن، زندگی، آزادی است که در ماه سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی در پی کشته‌شدن خانم مهسا امینی در جریان بازداشت او به اتهام بدحجابی سرتاسر ایران را فراگرفت. 

sara وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران

گزارش حاضر بر اساس قطعنامه 49/24 شورای حقوق بشر ارائه شده است که در آن شورا از گزارشگر ویژه خواسته است به وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران رسیدگی کند و گزارش آنرا در پنجاه و دومین جلسه خود به شورا ارائه دهد. این گزارش به چهار بخش اصلی تقسیم می ‌شود:

الف- پیش گفتار و مروری بر فعالیت گزارشگر ویژه .... 

اhuman123 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

فهرست نام 1750 نفر از بازداشت شدگان جنبش مهسا امینی 7 آذر 1401

فهرست نام 1750 نفر از بازداشت شدگان جنبش مهسا امینی همراه با منابع اطلاعات که شامل: شبکه حقوق بشر کردستان،کانال تلگرام آژانس خبر رسانی کردستان، کردپا، کانال تلگرام دانشجویان متحد، کانال تلگرام روزنامه کلمه، کانال تلگرام هرانا، هرانا - ارگان خبری، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خبرگزاری تسنیم، عرش انلاین، خبر گزاری فارس، انتخاب، دنیای اقتصاد، توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا می باشند.

1750 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

نخستین بیانیه رسمی یونیسف در مورد قتل کودکان، نوجوانان وحمله به مدارس در ایران

یونیسف هرگونه خشونت علیه کودکان را محکوم می‌کند و خواستار پایان دادن به انواع خشونت‌ها و آزارها نسبت به کودکان است. طبق گزارش‌های (موثق) که در جریان ناآرامی‌های عمومی ایران بدست آمده است بیش از پنجاه کودک کشته شده است و تعدای بیشتر مجروح می باشند.

UNISEF وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

سی و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، در مورد ایران (نشست ویژه)

شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، سازوکاری ویژه برای راستی‌آزمایی و حقیقت‌یابی درباره کشتار و سرکوب معترضانی که بعد از کشته شدن مهسا امینی در ایران به خیابان آمدند، تعیین کرد. 

human وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

هشتمین کنگره بین المللی نفی اعدام ۱۵ تا ۱۷ نوامبر، برلین

از همه دنیا و این کنگره می خواهم در این روزهای سخت چشم و گوش ایرانیان باشند. روزهایی که جوانان  معترض ما در ایران از حق قانونی خود برای شرکت در تظاهرات "زن، زندگی، آزادی" استفاده کرده‌اند، (اما بطور) ناعادلانه به اعدام محکوم می‌شوند. 

Capturegg وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

شکنجه سفید، قبری‌ که درش از روبه‌رو باز می‌شود

در انفرادی زمان کش می‌آید، این همان نقطه‌ای­ست که نمی‌دانی چکار باید بکنی. مانند یک نوار که در حال پخش است، اما تو هیچ نمی‌شنوی.» این تعریف ضیا نبوی از سلول انفرادی بود. شکنجه­‌ای که به شکنجه سفید معروف است. 

hughoq_00 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

دادستان کل رژیم جمهوری اسلامی، متهم اصلی پرونده قتل زهرا کاظمی

گزارش كميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس شوراي اسلامي درخصوص رسيدگي به پرونده شمار 4952 م مربوط به علل و عوامل كشته شدن خانم زهرا كاظمي عكاس و خبرنگار ايراني امروز توسط جميله كديور در صحن علني مجلس بشرح زیر قرائت شد.

hoquq01 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

متن کامل گزارش مقطعی احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران

دبیر کل سازمان ملل مفتخر است که گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران را که از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر، احمدشهید، بر طبق قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر 16/9 تهیه شده است را به اعضای مجمع عمومی ارائه کند.
گزارشگر ویژه در قبال مسوولیتهای خود به صورت رسمی از ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. به دنبال این انتصاب دیرهنگام در آن زمان گزارشگر ویژه به دبیر کل اعلام کرد که وی در موقعیت ارائه گزارشی جامع نیست اما تمرکز گزارش وی بر متدولوژی و روش کار وطبقه بندی جدیدترین روندهای وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی خواهد بود و بر نیاز به شفافیت و همکاری بیشتر جمهوری اسلامی تاکید خواهد کرد.

report_on_human_rights وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

متن کامل نامه عیسی سحرخیز به دبیرکل سازمان ملل متحد

از آنجائیکه مقامات سیاسی و قضایی جمهوری اسلامی طی این ۱۱ ماه گذشته حاضر نشده اند به شکایت های بر حق و متعدد اینجانب و دوستان و دیگر قربانیان تحت شکنجه و آزار و اذیت های گوناگون روحی، جسمی و جنسی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری۲۲ خرداد ۸۸ رسیدگی و عاملان و آمران شناخته شده این جریان ها از جمله مقامات عالی رتبه قضایی امنیتی چون آقایان سعید مرتضوی دادستان و غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات و شخصیت های سیاسی عالی رتبه چون آقایان محمود احمدی نژاد وآیت الله خامنه ای که بنا بر وظایف و مسئولیت های قانونی مندرج در قانون اساسی و قوانین موضوعه ایران و همچنین مقررات و منشورهای بین المللی پذیرفته شده از جانب ایران نقش مستقیم در اعمال نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت داشته و یا در قبال آن سکوت کرده اند تحت پیگرد قانونی و مجازات قرار دهند، از جنابعالی تقاضا دارم حال که حقوق قانونی شهروندان ایرانی رعایت نشده و حتی اوضاع آنان با تبعید به زندان رجایی شهر که محل اصلی نگهداران جنایتکاران خطرناک است و بازداشتگاههای اوین که از کوچکترین حقوق انسانی زندانیان در آنها رعایت نمی گردد بدتر نیز شده است، به موارد زیر توجه و در صورت مصلحت در خصوص تک تک موارد یا مجموعه آن اقدامات لازم به عمل آورید.

sahar1 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

متن دفاعیات عیسی سحر خیز در دادگاه

من تنها در دادگاهي به دفاع از خود مي پردازم كه اين اصل در خصوص من كه اتهامم مطبوعاتي است ، شغلم روزنامه نگاري است ، ابزار كارم قلم و حيطه فعاليتم رسانه است ، بطور دقيق اجرا شود كه ظاهرا قرار است نشود، نه دادگاه انقلاب كه اين شعبه از آن به جرائم امنيتي رسيدگي مي كند ، در جايگاه محاكم دادگستري قراردارد ، نه هيات منصفه در دادگاه حاضر است و نه "علني " بودن آن ، به آن صورت كه نويسندگان قانون اساسي منظورشان بوده است و ملت به آن راي داده اند، عملي شده است.

judi000 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

گزارش کانون مدافعان حقوق بشر از وضعیت حقوق بشر در ایران در پاییز و زمستان 1388

«کانون مدافعان حقوق بشر» همچون گذشته براساس یکی از وظایف سه گانه خود که همان «گزارش دهی منظم و مستمر در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران» است، گزارش دو فصل پاییز و زمستان سال 1388خود را از وضعیت حقوق بشر در ایران در پایان نیمه دوم سال 1388 منتشر می کند.

defenders-of-human-rights-center-01 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

شرح شکنجه های سپاه پاسداران در شکواییه قربانیان

این شکواییه که به مراجع رسمی و قانونی کشور نوشته شده است و خبرگزاری هرانا (ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران) به نسخه های اصلی آن دست پیدا کرده است، بعنوان سندی مهم در خصوص شکنجه و سناریوسازی برای بازداشت شدگان توسط نیروهای امنیتی محسوب می شود.

sepah-pasdaran-01 وضعیت حقوق بشر در ایران - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر
اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی