<link href="/modules/mod_maximenuck/themes/default/css/maximenuck.php?monid=maximenuck164" rel="stylesheet" type="text/css"/>

All Stories

صداهای یک قتل عام

نمونه های مخرب و زیانباری از خشونت های دولتی (حکومتی) وجود دارد که باعث آسیب های اجتماعی میگردد. یادآوری و ثبت تاریخی چنین خشونت هائی که به روح و روان جامعه آسیب میرساند میتواند در تسکین و تسلای احساس ناباورانه ما موثر باشد.

test کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

گزارش ديده‌بان حقوق بشر "آمران قتل‌ها: کابينه امنيتي دولت جديد ايران"

سازمان ديده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشي اعلام كرد که وزير کشور جديد ايران در طي دو دهه گذشته در نقض بسيار جدي حقوق بشر، از جمله احتمال جنايت عليه بشريت در رابطه با قتل عام هزاران زنداني سياسي، نقش مهمي داشته است. 

massacre18 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی یادآور بحران معافیت (قاتلین) از مجازات است

این سازمان در آن گزارش ابراهیم رئیسی را با استناد به اسناد و شواهد غیر قابل انکار بمثابه یکی از اعضای "هئیت مرگ" و مجری اعدام چندین هزار زندانی سیاسی در زندانهای اوین و گوهر دشت در خلال ماه ژوئیه و اوائل سپتامبر 1988 معرفی کرده است.

hoghoq11 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

نواری که ارکان نظام را به لرزه انداخت

اعدام چند هزار زندانی در تابستان ۱۳۶۷ در تاریخ ایران حداقل پس از مشروطه کاملا بی سابقه است. انتشار نوار صوتی جلسه مورخ ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ آقای منتظری با کمیته مرگ تهران – مهمترین سند سی سال اخیر جمهوری اسلامی – این فاجعه تلخ را دوباره به صدر افکار عمومی بازگردانید.

geno3 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

واپسين نامه های قربانيان دگرانديشی در حکومت اسلامی

کشتار دگرانديشان و دگررفتاران، مخالفان سياسی و عقيدتی و قربانيان ناهنجاری های اجتماعی در حکومت اسلامی اگر چه در طول ۲۷ سال گذشته ادامه يافته است اما شايد بتوان اوج کشتارها را به چهار دوره تقسيم کرد.

massacre21 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

در تابستان سال 67 تصویر متن حکم خمینی را بر روی هر پرونده اعدامی زندانی سیاسی می گذاشتند

آنچه ما می دانیم اینست که در آن زمان تصویر متن حکم ایشان در مورد اعدام آنان را بر روی هر پرونده می گذاشتند. اگر تشخیص می دادند که زندانی به اصطلاح سر موضع است اعدام می شد. می گفتند زندانی مصاحبه کند تا اعدام نشود. 

massacre22 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

مخاطبان هشدارهای منتظری کجا هستند؟

"بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و در تاریخ ما را محکوم می‌کند، به دست شما انجام شده و شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می‌نویسند."
این جمله‌ای است که آیت‌الله حسینعلی منتظری در آغاز جلسه با حسینعلی نیری، مصطفی پورمحمدی، ابراهیم رئیسی و مرتضی اشراقی خطاب به آنها می‌گوید. حاضران در این جلسه و کسانی که از آنها یاد شده اکنون در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند؟

genoside_67 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

در تابستان سال 67 تصویر متن حکم خمینی را بر روی هر پرونده اعدامی زندانی سیاسی می گذاشتند

آنچه ما می دانیم اینست که در آن زمان تصویر متن حکم ایشان در مورد اعدام آنان را بر روی هر پرونده می گذاشتند. اگر تشخیص می دادند که زندانی به اصطلاح سر موضع است اعدام می شد. می گفتند زندانی مصاحبه کند تا اعدام نشود. متاسفانه اعمال قبیح خود را به اسم دین و تشیع انجام می دهند. آقای منتظری تا آخرین لحظه امیدوار بودند که کسانی که در راه انقلاب زحمت کشیدند رنگ تحول را ببینند اما هنوز متاسفانه خبری از تحول نیست. به اسم دین و مذهب شکنجه صورت می گیرد.

genosid30 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر

اداي دين به جانباختگان

همه ما از تاريخ اين فاجعه و از هويت عاملان و آمران و قربانيان آن باخبريم و از کيفيت و کميت بيرحمي و شقاوت و رذالت و دنائت آمران و مجريان اين کشتار تاريخي اطلاع داريم با اين همه تکرار نمايش يک صحنه از اين توحش حيواني متوليان دستگاه قضائي به اصطلاح اسلامي از قلم يکي از پدران تاريخي ولايت مطلقه فقيه يعني آقاي منتظري بي فايده نيست. 

massacre15 کشتار زندانیان سیاسی - جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر
اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی